We continued our Montessori-inspired lesson with the first Zoology lesson - Vertebrates vs. Invertebrates! This lesson followed our first Living vs. Non-Living presentation , and the Plants vs. Animals lesson.
Our sources of inspiration were Just Montessori and Vertebrate vs. Invertebrates from The Homeschool Den.
[Romanian version]
Dupa ce zilele trecute am inceput cu Clasificarea fiintelor si a obiectelor, urmata de lectia de clasificare in Animale si plante, iata am facut si prima lectie de Zoologie - clasificarea fiintelor vii in Vertebrate si Nevertebrate!
Ca si sursa de inspiratie, am folosit lectia pe aceasta tema de la Just Montessori. si modului de studiu Vertebrate vs. Invertebrate de la The Homeschool Den.
Am inceput prezentarea prin a spune ca anumite animale au oase in corpul lor, care alcatuiesc scheletul. Aceste animale au o coloana vertebrala, cu rol de sustinere a corpului, de protectie a maduvei osoase, etc. Si noi oamenii avem coloana vertebrala, si i-am aratat revista Corpul Uman, numarul care se vorbeste despre schelet, si care are si un model de coloana vertebrala inclusa.
We used the Classes of vertebrate cards from The Helpful Garden.
Pentru a-i arata coloana vertebrala a diverselor animale, am folosit cardurile cu Clase de vertebrate de la The Helpful Garden, in care e vizibil scheletul/coloana verbebrala a fiecarui animal. (Scheletul este model uman, din revista Corpul Uman de mai sus.)
And we also used the Vertebrates and Invertebrates cards from The Helpful Garden.
Am potrivit animalele pe imaginile lor si apoi am folosit si o parte din cardurile de sortare in Vertebrate si Nevertebrate. Nu am intrat in detalii despre clasele de vertebrate, asta urmeaza la o lectie urmatoare, ci numai am urmarit sa intelegem ca aceste animale au coloana vertebrala si oase, deci se numeste vertebrate.
Apoi am trecut sa citim din cartea Lumea Vie (Editura Corint Junior) capitolul despre Vertebrate si Nevertebrate. O prezentare excelenta, imagini mari si reprezentative si text putin, potrivit nivelului de varsta a I.-nei.
Am discutat despre Nevertebrate - si am intrebat-o daca ea in curte a vazut astfel de animale. Si-a adus aminte de melci, de furnici, albine, fluturi, etc.
Am pregatit pe o tavita animale reprezentative si am sortat impreuna care sunt Vertebrate si Nevertebrate.
We separated the animals from the tray into Vertebrates and Invertabrates:
I chose a couple short movies from Youtube to watch on this topic:
Ne-am uitat si la doua filmulete scurte pe Youtube despre Vertebrate si Nevertebrate:
In final, pentru a vedea cat de bine a inteles, i-am dat din nou cardurile de sortare in Vertebrate si Nevertebrate, de data aceasta setul intreg, si am lasat-o sa incerce singura sortarea. Iata ce a iesit.
And finally gave little girl the set of cards to see if she understood the classification. And she did!
Lectiile noastre s-au desfasurat pe parcursul a doua zile, in reprize de cateva minute - nu va ganditi ca ii tin teorii complicate - ea sta atat cat o intereseaza, dupa care merge sa se joace cu altceva.
Eu ma bucur ca a retinut clasificarea, denumirile, etc - daca o intreb pe strada, la plimbare, cum e cainele, sau melcul, sau altceva, stie sa se gandeasca daca au schelet/coloana sau nu, stie ca insectele nu au, etc. Deci, pentru noi, genul acesta de lectii functioneaza.
Voi, cum introduceti primele notiuni de zoologie/botanica copiilor vostri? Ati gasit si alte surse de inspiratie?
O zi minunata va doresc!
Linking to:
E o lectie minunata, Adina! excelent strucurata, cu materiale superbe, si o fetita desteapta care sa le inteleaga. Felicitari din toata inima!
ReplyDeleteMultumim, Raluca, esti tare draguta! A iesit bine lectia, ma bucur ca 'prinde' la I. :)
DeleteCe lectie frumoasa, Adina!
ReplyDeleteMultumim din suflet si pentru recomandari, minunate!!!
Multumim frumos, Camelia.
DeleteAdina, tu ai reusit sa asamblezi modelele din Corpul Uman? Saptamana trecuta am vorbit si noi despre corpul uman, am facut cateva lectioare si am vrut sa ne folosim de modele, dar nu am reusit sa le asamblez. M-am chinuit ingrozitor, multe ore. Nu se potrivesc perfect muschii, nici carcasele nu stau inchise. Precizez ca am fost atenta si nu am amestecat piesele de la femeie cu cele de la barbat, care sunt diferite.
ReplyDeleteRoxana, nu am cumparat toate numerele, nu am incercat sa asamblez tot ce am. Carcasele parca stau inchise, da.
DeleteGreat post! We are doing Invertebrates v/s Vertebrates this weeK! Here from Living Montessori Now!
ReplyDeleteJen, thanks for stopping by, I follow your blog on FB!
Delete