Wednesday, April 11, 2012

Am revenit ...

Am luat o pauza de blog, din lipsa acuta de timp....

Ce mai facem noi? Ne-am apucat de ... franceza. Eu, din dorinta de a-mi reaminti cunostintele din scoala, impreuna cu I., cu speranta ca prinde cate ceva. De-o vreme parea atenta cand auzea oameni pe strada vorbind in alte limbi, si ma intreba in ce limba vorbesc acei oameni. Asa ca, why not? Ne-am apucat de franceza, pentru ca in afara de engleza, eu am facut multi ani de franceza in scoala.
Pana acum, merge bine! Avem deja o saptamana!
Intr-o prima etapa, am mers la Biblioteca Judeteana pentru copii si am scotocit acolo dupa carti in limba franceza. Si am gasit cateva! Am gasit un Dictionar Larouse ilustrat pentru copii, perfect pentru cate o lectioara pentru I. (iar eu il citesc si recitesc pentru a-mi reaminti).
Apoi, al doilea pas a fost sa ne inscriem la Mediateca Centrului Cultural Francez de aici din Timisoara. Sincer, am ramas profund impresionata cat de completa e sectia pentru copii! O incapere mare, plina de resurse pentru copii, carti, CD-uri cu muzica, DVD-uri, carti audio, o multime, noi si tare tare frumoase! Se pot imprumuta 8 o data!

Am venit cu bratele pline de carti frumoase si ne-am facut timp zilnic sa ne uitam pe ele. Am ales cateva carti simple, cu imagini, pentru 1-4 ani. Ne uitam pe ele si ii spun in franceza cum se cheama obiectele/animalele etc, pret de cateva minute, in mai multe reprize pe zi. Am decis sa las dupa ea, cat vrea ea sa stea sa asculte, facem. Nu e graba.

Pana acum, experienta e pozitiva. I. nu e reticenta, am intrebat-o de mai multe ori la inceput daca e OK ca mama ii spune cuvinte in franceza, si a raspuns ca DA. :)
Mie mi-a fost greu la inceput, nu imi aminteam mare lucru. Apoi, pe zi ce trece, au inceput sa-mi revina in minte fraze, expresii, formulari, etc. (Am impresia ca anii de vorbit engleza zilnic au avut un efect pozitiv si in sensul ca parca imi e mai usor sa vorbesc si franceza). By the way, eu nu vorbesc fluent franceza, cel putin nu inca:) nu imi amintesc tot, imi vin in minte regulile gramaticale englezesti, cuvinte in engleza etc. Dar e spre bine ....

Deci, dupa o saptamana, a retinut mai multe cuvinte, denumirile animalelor, acum invata culorile. A invatat ieri sa numere pan la 3 - 'un, deux, trois' - si a retinut! E simpatica, cand te astepti mai putin, scoate cate un cuvintel in franceza. Eram la masa, nu vorbeam in franceza, si picta un fluture si din senin, i-a spus pe nume: "le papillon" :) ! A invatat sa zica 'Ou est le chat?' sau orice altceva de cauta .. deci ... se pare ca prinde!

Am inceput sa ascultam si cantecele in franceza pe Youtube, la recomandarea Ralucai.

Daca stiti site-uri cu materiale de invatare a limbii franceze pentru copii, va rugam sa ne recomandati!

No comments:

Post a Comment