Saturday, July 21, 2012

Language Learning: 5 Books a Day per Week (3) - French

Si, pentru ca de trei luni am introdus incet-incet si franceza in programul nostru zilnic (cu acordul si cooperarea I-nei, bineinteles!), incercam sa aplicam schema cu cele 5 carti zilnice pe saptamana, in franceza. Folosim carti imprumutate indeosebi de la Centrul Cultural Francez, cateva de la Biblioteca Judeteana pentru Copii si revistele ce le gasim la chioscurile de ziare. (Daca cunoasteti locuri de unde se pot comanda carti in franceza pentru copii, la preturi accesibile, chiar second-hand, va rog sa-mi spuneti! Multumesc!).

Legat de cele 5 carti alese, daca se intampla ca unele sa nu fie pe plac I.-nei, atunci nu insist, le citim o data si gata. Eventual le reluam ulterior la cererea ei. Cu 'forta' nu ii citesc, cand ceva nu o intereseaza, alegem altceva.

De exemplu, in video-ul de mai jos, I. 'lectureaza' una din cartile in franceza citite in aceasta saptamana, despre un pisoi pe nume Grigri. Am citit-o cam de 5-6 ori pana acum, la solicitarea I.-nei. O avem imprumutata de la Biblioteca Judeteana.


25 comments:

  1. Adina, pasiunea I-ei pentru limbile straine e evidenta. Iar munca pe care o depuneti este de milioane...e atat de frumos cum reusiti sa invatati asa de multe, intr-un ritm si mod atat de natural! Va felicit din tot sufletul!!!!!!!

    ReplyDelete
  2. Multumim mult, Camelia!
    Munca ... e mai mult distratie, carti, cantece si desene animate, si mai vorbim cate un pic in fiecare zi :)

    ReplyDelete
  3. Adina,pe albumele picasa de unde ai cumparat jocurile cu peppa,gasesti si carti/rev in franceza (le-am vazut cand cautam materiale in engl)

    ReplyDelete
  4. Adina, sunt excelente aceste ultime 3 articole despre sistemul cu 5 carti pe zi. Incercasem si eu sa il aplic cu S, dar am renuntat mult prea repede. Va admir pentru perseverenta voastra si rezultatele voastre marturisesc despre eficacitatea lui!
    Un pupici special pentru mmicuta anglo-franco-romana :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Raluca, multumim mult! Da, a avut efect, mai ales aplicat zilnic si pe termen lung. Si noi va pupam!!

      Delete
  5. Buna, Adina!

    Cred ca am scris si mai demult, noi cumparam carticele in franceza, de fapt reviste cu povesti si diverse texte, de la Inmedio, magazinele acelea de ziare din mall-uri,in mod special.

    Poate le gasesti si la voi, daca nu, pot scana niste pliante pe care le gasesti in fiecare revista, si care prezinta un rezumat al fiecarui tip de revista, si ti le pot trimite pentru informare. Si, daca vrei, le pot cumpara in dublu exemplar, pentru a ti le expedia prin posta.
    In acest caz, voi avea nevoie de o adresa de mail si, eventual, de una unde sa le pot trimite.

    De ex, am cumparat chiar ieri o revista "Toupie Chansons", am vazut ca au adresa si pe net, revista are cd si o muzicuta cadou. Am mai luat "Tobbogan", care are un Blackberry cadou, cu un mic joc, si "Histoires pour les petits", cu cd. Sunt foarte dragute si interesante.

    Am mai gasit aceste reviste in magazinele "Gulliver", in Bucuresti. Nu stiu daca exista si in alta parte in tara.

    Cu drag,

    Ramona

    P.S. Foarte interesante articolele, multumim! :)

    ReplyDelete
  6. Buna, Ramona!
    Ma bucur sa te 'vad' din nou!!
    Daaa, ne-ai scris, si ti-am urmat sfaturile! Am cautat si eu la Inmedio si am gasit cate ceva - am gasit un Toupie cu cantecele si Tobbogan cu tel, i le plac I-nei!
    Sunt cateva Inmedio si aici, magazin 'Gulliver' nu stiu sa fie, dar o ma uit...
    Multumim pentru vizita!:)

    ReplyDelete
  7. Am ramas uimita de faptul ca fetita ta raspunde in franceza cand i te adresezi in aceasta limba. La fel face si cu engleza?
    Blog de urmarit si de descoperit pe indelete.
    Felicitari!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Multumim!

      Da, daca i se vorbeste in engleza, raspunde in engleza. La fel cu franceza sau romana.
      Dar si ea initiaza conversatia in engl sau fr, dupa cum are chef ... daca ma striga 'Maman', e clar ca are chef de franceza, daca striga 'Mommy', atunci trebuie sa ii raspund in engleza ...

      Cu franceza o admir si eu ... ca se straduie sa vorbeasca in franceza, chiar daca nu le nimereste gramatical pe toate, chiar daca nu e intrutotul corect, ea doreste sa le puna cap la cap, si ma intreaba cum se zice aia sau ailalalte in fr.

      Delete