Saturday, January 5, 2013

Bible Lessons/Invatam despre intamplarile din Biblie

-- the English translation will be available shortly --
Cu ocazia Craciunului am citit multe carti despre ceea ce inseamna aceasta mare sarbatoare, mai ales din punct de vedere religios. Am vazut ca I. este mai interesata de aceste aspecte mai mult decat pana acum, asa ca am continuat firul povestilor cu alte istorisiri din Biblie. Am adunat intr-un cos cele cateva carticele cu tema biblice in engleza pe care le avem (unele ale noastre, unele imprumutate de la Raluca, multumim mult pentru ele!). Ale noastre sunt cumparate de la Editura Bebedream (am scris despre editura aici) iar The Story of Jesus, cu CD - am luat-o online de la Nautilus.


In limba romana avem mai multe carti ortodoxe pentru copii - am ales sa folosim pentru inceput cele doua de mai jos - cumparate de la magazinele bisericilor, probabil se gasesc si online de comandat, de exemplu de la Libraria Sophia de pot comanda online carti ortodoxe pentru copii. De asemenea, se pot comanda online cartile Editurii Iona - cartile lor sunt foarte frumoase, vi le recomand!


Ne-am uitat la unele din desenele animate recomandate de Coca si apoi am cautat pe Youtube ce alte filmulete se gasesc pentru copii, cu teme biblice.
Ce am gasit si mi-a placut, desi sunt vechi si de o calitate mai slaba, sunt episoadele din SuperBook. De exemplu, acesta este primul episod, despre Nasterea Mantuitorului. Veti gasi pe Youtube si episoadele dublate in romana, sub numele Cartea Cartilor.


De asemenea, am gasit mai multe episoade din Beginners Bible for Kids, in engleza, foarte dragute, de o calitate mai buna. Spre exemplu, mai jos este Beginners Bible For Kids -  The Nativity:


Am inceput cu Inceputul, bineinteles, atat din Vechiul Testament - despre Creatia, cat si din Noul Testament - despre Nasterea Mantuitorului, si am citit pana la Botez.
Tot pe Youtube am gasit un desen animat despre Creatie, despre Adam si Eva, care mi s-a parut potrivit pentru copii. Pe I. a fascinat-o, a cerut sa il revada si a doua zi.


Dorinta si speranta mea este sa citim cate un pic din Biblia pentru copii in fiecare zi, sa ne apropiem de Dumneze prin Cunoastere (afland lucruri noi despre El si Creatia Lui), dar mai ales prin Iubire si Credinta (prin rugaciune zilnica, dupa puterile fiecaruia, bineinteles).

4 comments:

  1. Imi place foarte mult cum ati abordat "Scoala de duminica" (chiar daca se poate face in fiecare zi a saptamanii :) ). Recomandarile voastre cu privire la carti si desene animate mi se par fantastice, eu nu ii aratasem lui S. desene pe teme biblice pana acum. Multumim mult!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Multumim si noi pentru toate ideile pe care le impartasiti cu noi!

      Delete
  2. Chiar uitasem de Cartea Cartilor..Tin minte ca imi placeau tare mult cand eram copil.
    Ma bucur ca ai mentionat de librariile crestine online, eu ma gandeam mereu ca unele din cele mai bune surse de carti crestine sunt magazinele de la manastiri si tot ma gandeam cum sa-mi fac drum pana acolo.
    Multumim.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mihaela, da, la Sophia online gasesti multe - uita-te si la cartile editurii Potamitis, tot acolo la Sophia.

      Delete