Tuesday, April 9, 2013

Language Challenge - April 2013 - Week 2. Learning a Language Through Music

Bine v-am gasit in a doua saptamana din Provocarea noastra la invatat limbi straine! Multumesc tuturor celor care s-au inscris in Language Challenge - April 2013, dar si la primul nostru concurs din aceasta luna! Cum a fost in prima saptamana? Cum v-ati jucat, ce materiale ati folosit, cum au reactionat copiii vostri? Astept cu mare drag sa ne povestiti, daca doriti. (Nu e obligatoriu!).

In aceasta postare m-am gandit sa ating putin tema invatarii unei limbi straine prin muzica. Inca de cand a fost fetita mea mica, am ascultat multa muzica in engleza, mai mult intuitiv, pentru ca am vazut ca ii place - nu stiam, ulterior am aflat, ca de fapt muzica e foarte folosita in a-i invata pe cei mici diverse concepte, inclusiv primele notiuni dintr-o limba straina. Apoi a indragit mult muzica in franceza, si acum si pe cea in spaniola.

Pentru a afla mai multe despre felul in care o limba straina poate fi invatata cu ajutorul muzicii, am luat legatura cu Anda Fara, reprezentanta Learn with Music Timisoara.

Va las sa lecturati materialul de mai jos, nu inainte de a va ruga, daca doriti (nu e obligatoriu!) sa ne spuneti ce cantece le plac copiilor dvs, unde le-ati gasit, etc. Lasati-ne cateva linkuri de Youtube, daca aveti, sa se inspire si ceilalti parinti! 
Iar 'tema' pentru aceasta saptamana a 2-a din provocarea noastra este aceasta. Pe langa cele 10 minute/zi de saptamana trecuta, in care includeti ce jocuri/materiale/carti etc doriti dvs, va invit sa ascultati muzica impreuna cu copiii dvs! Invatati un cantecel nou in aceasta saptamana! Dansati impreuna, faceti jocuri de miscare - 'jump, sit, stand!'. Iar eu voi scrie in zilele urmatoare despre cum ne jucam noi pe muzica :)

De cateva saptamani mergem la cursurile Learn with Music Timisoara. De ce? In primul rand pentru ca fiica mea iubeste muzica si dansul. Si in al doilea rand pentru ca pentru noi este un mediu unde canta, se joaca, interactioneaza in limba engleza - altundeva in afara casei, si cu alte persoane in afara de mine. Ea vorbeste fluent engleza, si chiar daca programul este tintit mai mult pentru invatarea limbii, fiica-mea se bucura de muzica, de jocuri, etc. Deja stie mai toate cantecelele, ascultam acasa Cd-ul si merge cu mare placere la ore.


Am stat de vorba cu Anda Fara, reprezentanta Learn with Music Timisoara si am intrebat-o mai multe despre program si despre invatarea englezei prin muzica.

1. Ce inseamna si de unde a pornit “Learn with music”?
Learn with Music este un program care se ocupa de educatia muzicala timpurie a copilului, avand drept scop “descatusarea” potentialului muzical si totodata invatarea unei limbi straine, in cazul nostru – limba engleza.
Learn with music inseamna sa inveti prin muzica, cu ajutorul muzicii. Muzica este un limbaj universal-un limbaj pe care si cei mici si cei mari il inteleg . ‘ Invatam prin si cu ajutorul muzicii’!
In Sua –acest program este foarte raspandit. Studiile au aratat ca prin muzica si ritm se pot invata teoreme , tabla inmultirii, definitii….precum si limbi straine!
Deci- copii invata cu ajutorul muzicii –limba engleza!
Cercetarile stintifiice au demonstrat ca timpul propice pentru a incepe educatia muzicala a copilului si a introduce o limba straina este cuprins intre intervalul 0 – 6 ani.

Programmul este structurat pe grupe de varsta;
-clase pentru bebelusi (4 luni – 15 luni) – Bunnies
-clase  pentru toddlers (1 an - 3 ani) - Pups
-clase pentru  prescolari (4 ani - 6 ani) - Cats

2.Ce rol are muzica in viata copiilor mai mici si cum le influenteaza mai tarziu cresterea sau formarea ca adolescenti?
Studiile facute in SUA de cercetatori demonstreaza clar rolul important al muzicii inca de la nastere.
Cei mai importanti ani in educatie sunt cuprinsi intre 0 si 6 ani, interval in care creierul isi formeaza conexiunile sale vitale. 
Cercetarile arata ca primii ani de viata - etapa copilariei - sunt ca o fereastra larg deschisa oportunitatii de a invata o li folosind cuburi, lingurite, cratite si oale, containere de plastic,etc.
Este foarte importanmba straina- engleza,  si de a dezvolta potentialul muzical al copilului. Learn with Music introduce programe ce ajuta la imbogatirea lingvistica si muzicala a copilului.

3. Cum influenteaza educatia muzicala dezvoltarea copilului si care sunt schimbarile ce se observa la copiii ce urmeaza programul “Learn with music”?
Instrumentele muzicale fascineaza copiii. Bebelusii trebuie incurajati sa compuna propria muzica, experimetand clopoteii si zornaitoarele specifice varstei. Toba, xilofonul si ouale muzicale pot fi instrumentele pentru urmatoarea etapa de varsta, dupa ce copiii mai cresc, dezvoltandu-si motricitatea. Instrumente pot fi, deasemeni, create.
Sa expunem copiii la diverse tipuri si stiluri de muzica, largirea orizontului oferindu-le o varietate de melodii nationale/ internationale si grupuri etnice, experiment propice dezvoltarii unei educatii multi-culturale.
Copiii vor realiza ca prin muzica se pot exprima o multitudine de idei si sentimente. Ei merita sa fie incurajati sa exploreze si sa se bucure de o larga varietate de sunete muzicale si miscari corporale pe care muzica le transmite.

4. Ce rol au parintii in acest tip de program?
Copiii raspund favorabil la muzica ce le este familiara. Punand zilnic CD-ul cu muzica in limba engleza (chiar si in timp ce copilul se joaca, sau are diferite alte activitati) va ajuta la familiarizarea micutului cu muzica, stimuland totodata si imbogatirea vocabularului in timp ce versurile sunt memorate. In acest mod, copiii vor intelege ca muzica este o forma creativa de expresie!
Aceste activitati muzicale si materialele prezente in clasele  Learn with music, sunt special realizate pentru parintii si copiii care doresc sa invete cat mai multe despre muzica si limba engleza. Parintii au un rol activ ! Ei participa si se joaca impreuna cu copilasii. Participand active la clasele noastre – te ajuta ca parinte sa poti face si acasa activitatiile impreuna cu copilasul tau. De fapt ,cursul nostru este perfect pt. parinti care doresc sa se joace si sa fie active cu copilasii lor. Avem multi tati si bunici care au fost foarte fericiti ca acuma stiu ce sa faca si acasa in timpul liber pe care il au cu copilasii! Vor canta si dansa, se vor invartii si marsalui, vor sari si aplauda! 

5. Cum se desfasoara cursurile “Learn  with music”? De cat timp este nevoie ca un copil sa invete sa comunice intr-o limba straina urmand aceste cursuri?
"Muzica si miscarea sunt uneltele cele mai puternice de invatare pentru ca ele implica mult din noi: vazul nostru, auzul, simturile tactile si kinestetice, motricitatea si emotiile-toate aceste procese fiind coordonate simultan de creierul nostru" Kenneth K Guilmartin.
Invatarea poate aparea ca un mare mister in copii. Acestia se misca printre lucruri si absorb, gusta, miros, vad si aud –apoi se ridica, merg si vorbesc. Cum de invata mai intai sa inteleaga o limba si apoi sa o vorbeasca? Cum invata ei sa auda muzica si apoi sa produca muzica?!
"Noi nu suntem nascuti sa cantam si sa ne miscam ritmic", raspunde Lili Levinovitz. La fel cum nu suntem nascuti sa vorbim o limba. Dar suntem nascuti cu capacitatea de a face toate acestea. Pentru a putea canta sau vorbi, trebuie sa fi expus la toate acestea. Apoi, facand corelatie intre expunerea si oportunitatea de a experimenta, noi vom invata cum sa vorbim sau cum sa cantam sau sa ne miscam ritmic. Este un proces organic – asa ca ne invatam singuri in momentul in care suntem expusi!"
Cel mai important e ce se intampla acasa dupa curs-daca parintele canta si se joaca zilnic cu copilul-cantand cantecele de la clasa- atunci in mod natural copilul incepe sa vorbeasca si in engleza. Parintele trebuie sa foloseasca in rutina zilnica cuvintele simple in limba engleza . In acest mod- fiind repetate atat in clasa cat si acasa- copilul si le va insusi.


6. Ce  trebuie sa stie un parinte despre acest concept pentru a-l convige sa-si inscrie copilul in acest program?
Cercetari stiintifice au demonstrat ca partile creierului care nu sunt stimulate suficient in primii ani de viata se atrofiaza. Cercetatorii si castigatorii marelui Premiu Nobel – Dr. David Hubel si Dr. Tortsen Wiesel de la Harvard Medical School au demonstrat aceasta teza. Ei au descoperit ca daca un animal este crescut de la nastere pana la varsta de 3 luni cu un ochi acoperit total, el va deveni permanent orb cu acel ochi, portiunea de creier care controleaza vederea neputandu-se dezvolta. Learn with Music preia astfel conceptul "Foloseste-l sau il pierzi", punand in evidenta faptul ca acei copii care nu au destula stimulare verbala si muzicala in jurul lor la aceste fragede varste si al caror potential si abilitati muzicale nu sunt indeajuns incurajate, vor avea un semnificativ deficit in acele arii aptitudinale.

7. Din punct de vedere al activitatilor, pe ce se concentreaza orele de curs, invatarea unei limbi straine, joc sau dezvoltarea urechii muzicale?
De fapt –toate trei. Avem in cele 45 de minute de curs activitati pur muzicale de ritmica si sunet, apoi avem activitati de poezie si rima in limba engleza, si nu in ultimul rand –terminam cu jocuri si instrumente pe care copii le adora.
Instrumentele muzicale folosite in timpul claselor sunt alese cu mare grija si sunt selectate special pentru varsta copiilor. Printre acestea regasim: clopotei, oua de ritmica, tobe, triunghi de rezonanta, clopot de lemn de rezonanta, bete de ritmica, banda elastica pt ritmica etc. Pe langa toate acestea, copiii vor fi pusi in contact si cu instrumente musicale profesionale, ca de exemplu: vioara, keyboard, acordeon, harpa, xilofon, trombon, clopot muzical, flaut, ocarina etc. Aceste instrumente vor fi aduse pe rand la clasa de muzica, iar copiii vor avea ocazia sa auda cum suna si chiar sa incerce alaturi de profesor sa scoata diferite sunete cu ajutorul acestora.
Instrumentele muzicale fascineaza copiii. Bebelusii trebuie incurajati sa compuna propria muzica, experimetand clopoteii si zornaitoarele specifice varstei. Toba, xilofonul si ouale muzicale pot fi instrumentele pentru urmatoarea etapa de varsta, dupa ce copiii mai cresc, dezvoltandu-si motricitatea. Instrumente pot fi, deasemeni, create - folosind cuburi, lingurite, cratite si oale, containere de plastic,etc.
Este foarte important sa expunem copiii la diverse tipuri si stiluri de muzica, largirea orizontului oferindu-le o varietate de melodii nationale/ internationale si grupuri etnice, experiment propice dezvoltarii unei educatii multi-culturale.
Copiii vor realiza ca prin muzica se pot exprima o multitudine de idei si sentimente. Ei merita sa fie incurajati sa exploreze si sa se bucure de o larga varietate de sunete muzicale si miscari corporale pe care muzica le transmite.

Pentru cei interesati de cursurile Learn with Music, veti gasi mai multe informatii pe site-ul oficial Learn with Music. Tot acolo veti gasi locatiile in care se desfasoara - mergeti la o ora gratuita pentru a va face o idee mai exacta. Cei din Timisoara vor gasi pe pagina de Facebook a Learn with Music Timisoara mai multe informatii despre cursuri, locatii, ore, etc.

Iar daca nu aveti aceste cursuri in orasul dvs, va invit totusi sa incercati sa va bucurati de muzica impreuna cu copiii dvs - putem adapta acasa jocuri, cantecele, povesti!

5 comments:

  1. Well, noi cred că am luat-o un pic înainte cu sarcina de săptămâna aceasta fiindcă asta facem toată ziua. Ascultăm muzică şi dansăm. Fiindcă măsmăruţa mea nu prea are stare la 1 an şi 4 luni, de cele mai multe ori apelez la cântecele de pe youtube ca să o obişnuiesc cu limbile străine (şi desene). Aici dau şi câteva link-uri ale unor playlist-uri pe care le-am încropit rapid acum http://www.youtube.com/playlist?list=PLi3SCcbuVBMIxvBnAooAMcOt5TyAXPbv1 ; http://www.youtube.com/playlist?list=PLi3SCcbuVBMKZFVuktUU98aDy17e7B4eV&feature=view_all ; http://www.youtube.com/playlist?list=PLi3SCcbuVBMLZ1jPDjIkCO1smhsh9lTck&feature=view_all . Aş fi mai mult decât încântată dacă are cineva să pună o listă/playlist cu cântece în limba franceză. Sper să vă fie de folos.

    ReplyDelete
  2. Excelent interviul, mi-a facut mare placere sa il citesc. Noi chiar am insistat pe engleza saptamana aceasta, mult mai mult dect de obicei, si cred ca am depasit cele 10 minute :) Incepem cu carticica de dimineata, de la lapte, continuam pe parcursul zilei cu mult pretend play in engleza (tema saptamanii, aleasa de S.,ceva intre ferma si cazarma soldatilor) si facem diverse jocuri, de ex. puzzle, cu cuvinte in engleza). Chiar ne-a prins bine provocarea!

    ReplyDelete
  3. Tema de saptamana aceasta am facut-o saptamana trecuta si aceasta..Eu chiar credeam ca asa trebuie sa procedez-vezi postarea de ieri. Vou incerca ceva jocuri pretend play in lb franceza sau carticele, vreo 5 -10 min in afara de cantecele. Iti vou spune reactia lui M., deoarece e destul de reticent la franceza. Tot engleza e cea cu care se simte mai confortabil. O zi frumoasa!

    ReplyDelete
  4. Multumim de interviu. Am sa iau si eu legatura poate reusim sa ajungem si noi aici in oras la noi. Eu chiar nu stiam de astfel de intalniri.

    ReplyDelete
  5. Buna ziua,
    Noi am aflat de provocare abia din a doua saptamana, insa invatam -invatam si ne jucam invatand:) Mai multe despre prima noastra saptamana de germana, puteti afla aici http://dulciuricudragoste-emellasworld.blogspot.de/2013/04/invatam-germana-1-cifre-culori-fructe.html
    Vom reveni cu cea de-a doua. Mult succes tuturor!

    ReplyDelete