Friday, April 26, 2013

Language Challenge - April 2013 - Week 4. Themed Learning / Invatarea centrata pe teme

Cu intarzierea de rigoare :), suntem in a 4-a saptamana din Provocarea noastra la invatat limbi straine!
Nu am apucat sa scriu la timp articolul, sper ca v-ati descurcat cu invatarea si fara noi :)

Ce mai gandeam eu pentru aceasta saptamana care trece/ si cea care vine, asa pe final de provocare, sa lucram un pic tematic.
Eu cu fiica-mea am folosit foarte mult, pe parcursul timpului, fisele printabile tematice de la 1+1+1=1. Cand era mica, le foloseam ca si resurse - fiecare au o colectie foarte buna de cuvinte - pentru dezvoltarea vocabularului in limba engleza, iar unele pachete au si o mica poveste inclusa, care se poate folosi mai ales in cazul in care nu avem la dispozitie multe carti in engleza.

Exemple de pachete tematice: Baby Animals, Birds, Princess, etc.

Sa va dau un exemplu de lucru tematic - in urma cu ceva timp, am ales ca tema 'Farm' (Ferma) timp de o saptamana. Am adunat toate cartile in engleza pe care le aveam pe tema asta, am cautat fise printabile (Baby Animals), am cautat alte resurse pe calculator, precum si toate jocurile/puzzle-urile etc centrate pe aceasta tema.

Am continuat cu cartea cu CD - Farmyard Jamboree - de la Barefoot Books.
Surpriza placuta este ca pe Okian.ro se pot comanda si cartile editurii Barefoot Books! Noua ne plac mult!

Cantecul de pe CD este acesta:


Ne-am jucat in ton cu melodia, am adunat animalele necesare si le-am aliniat in ordinea in care apar in carte.

Alte jocuri cu tema 'Ferma':

Puzzle-le, cuburi:

Si din nou carti:



Acesta este doar un exemplu de a lucra pe o tema - prin joaca, prin activitati diverse, prin miscare, muzica si dans, copiii invata!
Va invit sa realizati o tema, in timpul cat ne-a mai ramas din Provocarea noastra la invatat limbi straine.
Si nu uitati sa va inscrieti la concursul noastru realizat impreuna cu Editura Gama, daca nu ati facut-o deja!

5 comments:

  1. foarte utile carticelele in limba engleza
    eu le folosesc la Daria cu succes de multa vreme
    sunt utile si cartonasele-jocuri cu imaginea intreaga, se desfac in doua si apare o fraza ce include acea imagine - acestea functioneaza tare bine si la Andrei (el prefera jocurile de genul: ma intreaba cum se zice la..., repeta dupa mine si mai adauga un cuvant sau doua in functie de cum vrea el....cam asa ne jucam in drum spre gradinita ;) )
    spor la invatat
    p.s.: legat de germana, am achizionat multe carti,jocuri....timpul insa e dusmanul meu si nu am reusit sa fac mare lucru....poate peste cateva saptamani voi reusi sa imi planific/organizez timpul mai bine

    ReplyDelete
  2. Din pacate am avut o saptamana potrivnica cu ambele fete bolnavioare asa ca planurile mele au fost amanate. Si noi suntem fani 1+1+1=1 si chiar intentionam sa invatam animalele domestice si salbatice, doar ca o sa ramana pe alta data. Saptamana asta am reusit totusi sa aruncam o privire pe cateva din site-urile cu povesti online pentru care iti muktumesc.

    ReplyDelete
  3. Cum am invatat/repetat animalele de la ferma saptamana ce tocmai s-a incheiat:

    http://amintiridebuburuza.blogspot.co.uk/2013/04/provocarea-lunii-aprilie-2013-language_29.html

    O saptamana frumoasa!
    Laura

    ReplyDelete
  4. Pentru ca saptamana trecuta nu am apucat sa facem mai nimic, o sa va povestesc cum am invatat noi culorile
    Am inceput de la cantecelele celor de la SuperSimpleLearning
    http://supersimplelearning.com/songs/original-series/one/i-see-something-blue/
    si
    http://supersimplelearning.com/songs/original-series/one/i-see-something-pink/
    ne-am jucat cu betisoare colorate ca sa identificam culorile. betisoare am avut din acestea:
    http://dacomag.ro/produse/171-Hobby-creativ/182-Accesorii/972-Betisoare-Lemn-Daco.html
    pe urma ne-am distrat fabricandu-ne propriile betisoare colorate, folosind betisoare medicale din acele de apasat limba.
    am repetat culorile sortand o punga de pompoms, tot de la Daco
    http://dacomag.ro/produse/171-Hobby-creativ/289-Pom-Pom---bile-plus/974-Pom-Pom-Mini-Daco.html
    Am pregatit niste pahare pe care am lipit in avans culorile cerute, am imprastiat bilele si am dat drumul la muzica. Atunci cand cantecelul ne cerea sa gasim ceva de culoarea x ne apucam sa punem in pahare toate bilele din culoarea cu pricina.
    Si, ca de obicei, ne-am jucat in casa cautand printre jucarii culorile si pe afara asemeni.
    Asta pentru ca la culori e mai greu sa gasim carti cu povesti :)

    ReplyDelete
  5. Noi am stat mai prost cu timpul în perioada asta. Ne-am ținut de minutele de engleza (mai puțin o săptămînă în care am fost plecată din oraș) dar n-am reușit să le organizez tematic. Am luat în schimb pe vacanță un teanc de cărți în engleză de la biblioteca județeană, despre una din ele am scris aici:

    http://kidsplusactivities.blogspot.ro/2013/05/provocarea-celor-1000-de-carti-si.html

    Oricum, ideea este în continuare faină și o să continuăm cum putem cu studiatul limbilor străine. Mulțumim pentru toate sugestiile faine de pe blog și... keep an eye on you!

    ReplyDelete